Proměny poválečného Československa
Žáci s pomocí dobových fotografií, kronik, úředních záznamů a dobových encyklopedií rekonstruují okolnosti masového odstraňování německých nápisů v Československu roku 1945.
Metodické a pracovní listy
Kvalitně a systematicky zpracované metodické a pracovní listy slouží jako výukový didaktický materiál, obsahující potřebné informace z hlediska vyučovacího procesu.
Žáci s pomocí dobových fotografií, kronik, úředních záznamů a dobových encyklopedií rekonstruují okolnosti masového odstraňování německých nápisů v Československu roku 1945.
Žáci rozpoznávají prostřednictvím dobových pramenů různé motivace aktérů, kteří se potkávali při pokusech o útěk přes železnou oponu.
Lekce se zabývá proměnou obrazu tzv. „Vítězného února“ roku 1948 v televizní tvorbě.
Lekce rozvíjí schopnost žáků využívat textové dokumenty k interpretaci historických událostí.
Lekce se zabývá každodenním životem dětí v 50. letech 20. století.
Lekce se zabývá odlišným pohledem na pražské jaro a identifikuje rozdíly mezi československou (reformní) perspektivou a perspektivou brežněvovského Sovětského svazu.
Lekce se zabývá fenoménem migrace z českých zemí v průběhu 20. století.
Lekce tematizuje postoje tzv. mlčící většiny vůči normalizačnímu režimu.
Lekce si klade za cíl skrze zážitek vlastního vzpomínání reflektovat povahu paměti jako specifického zdroje poznání minulosti.
Lekce se zabývá oficiální festivitou v době tzv. normalizace.
Lekce využívá novoroční projevy prezidentů G. Husáka a V. Havla z let 1988 a 1990, aby ilustrovala rozdílnou situaci před a po roce 1989.
Lekce se zabývá fenoménem přistěhovalectví a vystěhovalectví z českých zemí v průběhu 20. století.