Dějiny ve veřejném prostoru
Lekce ilustruje proměny vnímání významu pomníku padlým na pozadí historického vývoje.
Metodické a pracovní listy
Kvalitně a systematicky zpracované metodické a pracovní listy slouží jako výukový didaktický materiál, obsahující potřebné informace z hlediska vyučovacího procesu.
Lekce ilustruje proměny vnímání významu pomníku padlým na pozadí historického vývoje.
Žáci rozpoznávají prostřednictvím dobových pramenů klíčová témata nacistické ideologie.
Lekce se zaměřuje na postoje vůdčích státníků Německa a Velké Británie na konci 30. let 20. století.
Lekce je zaměřena na srovnání úryvku textů dvou historiků druhé světové války ohledně významu pomoci, kterou poskytli Sovětskému svazu tzv. západní spojenci.
Lekce se zabývá kolaborací s nacistickým režimem v době protektorátu.
Lekce upozorňuje na význam komemorace pro historickou kulturu a na konkrétním případě nevhodného chování v Památníku Lidice vede žáky k reflexi jejich vlastního chování na místech spojených s tragickými událostmi.
Lekce se zabývá proměnou obrazu tzv. „Vítězného února“ roku 1948 v televizní tvorbě.
Lekce rozvíjí schopnost žáků využívat textové dokumenty k interpretaci historických událostí.
Lekce si klade za cíl skrze zážitek vlastního vzpomínání reflektovat povahu paměti jako specifického zdroje poznání minulosti.
Lekce se zabývá počátky evropské integrace po druhé světové válce.
Lekce ilustruje různé podoby vztahu muslimů k západnímu euroamerickému společenství.