Poválečný chaos v Evropě
Lekce je založena na rozboru pramenů, které se přímo vztahují ke smlouvě podepsané 28. 6. 1919 ve Versailles s poraženým Německem.
Metodické a pracovní listy
Kvalitně a systematicky zpracované metodické a pracovní listy slouží jako výukový didaktický materiál, obsahující potřebné informace z hlediska vyučovacího procesu.
Lekce je založena na rozboru pramenů, které se přímo vztahují ke smlouvě podepsané 28. 6. 1919 ve Versailles s poraženým Německem.
Lekce se zaměřuje na postoje vůdčích státníků Německa a Velké Británie na konci 30. let 20. století.
Lekce se zaměřuje na protižidovská opatření, která byla přijata v Československu v období tzv. protektorátu, a také na to, jaký dopad měla tato opatření na běžný život lidí.
Žáci rozpoznávají prostřednictvím dobových pramenů různé motivace aktérů, kteří se potkávali při pokusech o útěk přes železnou oponu.
Lekce je koncipována jako suplement pro cvičení HistoryLabu: Jak informovali o havárii?
Lekce se zabývá odlišným pohledem na pražské jaro a identifikuje rozdíly mezi československou (reformní) perspektivou a perspektivou brežněvovského Sovětského svazu.
Lekce tematizuje postoje tzv. mlčící většiny vůči normalizačnímu režimu.