Dějepis+
Metodiky
  • O projektu
  • Živě z Dějepis+
  • Historická gramotnost
  • Glosář
  • Fakta
  • Doplňující materiály
HomepageMetodikyRozpad Československa

Rozpad Československa

Lekce tematizuje rozpad Československa v roce 1993.

Anotace:

Lekce tematizuje rozpad Československa v roce 1993. Žáci nejprve analyzují český pohled na Slováky v letech 1990–1992 a poté se zaměřují na totéž téma v perspektivě celého 20. století.

Stažení materiálů:

Stáhnout pracovní list Stáhnout metodiku Stáhnout pracovní list
(Eco tisk verze)
Chronologie
Formování naší současnosti: 90. léta 20. století
Témata
Symboly
Historické myšlení
Dobové perspektivy
Badatelská činnost
Vysvětlujeme význam

Podobné metodiky

Jak se žilo po revoluci Více 36

Jak se žilo po revoluci

Lekce si klade za cíl seznámit žáky s výzvami a problémy, před kterými stála porevoluční česká společnost.

Více
Pád komunistického režimu v Československu Více 34

Pád komunistického režimu v Československu

Lekce využívá novoroční projevy prezidentů G. Husáka a V. Havla z let 1988 a 1990, aby ilustrovala rozdílnou situaci před a po roce 1989.

Více
Život za tzv. normalizace Více 33

Život za tzv. normalizace

Lekce se zabývá oficiální festivitou v době tzv. normalizace.

Více
pokusneoverovani@npi.cz Nejčastější dotazy Přejít
Jsme na sítích
Uvítáme zpětnou vazbu
Pro uživatele
  • Infromace
  • O portálu
  • Pravidla užívání
  • Garance obsahu
  • Netiketa
  • Kontakty
  • Pro autory článků, materiálů
  • Newsletter
  • Licence
  • GDPR
Pro výuku
  • Odborné články
  • Katalog EMA
  • Materiály do výuky
  • Webináře
  • Spomocník
  • Gramotnosti pro život
Komunita
  • Blogy
  • Digifolio
Evaluace
  • Profil Škola21
  • Profil Učitel21
  • Evaluační nástroje
Archiv
  • Wiki
  • Diskuze
  • E-learning
  • AudioVideo
  • Burza
  • Obrázky
  • Galerie
  • Pospolu
  • Pohyb a výživa
  • Hodina pohybu navíc
  • Evropské jazykové portfolio
  • Web NPI ČR
  • Web edu.cz
  • Konzultační centrum NPI
  • ICT revize RVP ZV
  • Revize RVP
  • Dokumenty RVP

© Národní pedagogický institut České republiky