
Škola za druhé světové války
Lekce se zabývá proměnou učiva matematiky a dějepisu v době protektorátu Čechy a Morava.
Metodické a pracovní listy
Kvalitně a systematicky zpracované metodické a pracovní listy slouží jako výukový didaktický materiál, obsahující potřebné informace z hlediska vyučovacího procesu.
Lekce se zabývá proměnou učiva matematiky a dějepisu v době protektorátu Čechy a Morava.
Lekce se zaměřuje na vnímání procesu změny a charakteru dějinných mezníků na tématu dekolonizace Afriky, konkrétně na tématu vyhlášení nezávislosti osmnácti africkými státy v roce 1960.
Lekce využívá novoroční projevy prezidentů G. Husáka a V. Havla z let 1988 a 1990, aby ilustrovala rozdílnou situaci před a po roce 1989.
Lekce vnáší do třídy Čínu jako zemi i jako fenomén současného světa.
Lekce se zabývá fenoménem přistěhovalectví a vystěhovalectví z českých zemí v průběhu 20. století.
Žáci pracují v prostředí HistoryLabu. Cvičení se zaměřuje na odhalování možných očekávání české společnosti spojených se vstupem ČR do EU v roce 2004.
Metodika je založena na porovnání motivů demonstrujících lidí v roce 1989 a mladých lidí v roce 2019 protestujících proti nedostatečným opatřením v oblasti změny klimatu.
Lekce ilustruje proměnu vnímání těla v moderní společnosti jak z hlediska ideálu krásy, tak z hlediska jeho využití pro politické či komerční účely.