Dějiny ve veřejném prostoru
Lekce ilustruje proměny vnímání významu pomníku padlým na pozadí historického vývoje.
Metodické a pracovní listy
Kvalitně a systematicky zpracované metodické a pracovní listy slouží jako výukový didaktický materiál, obsahující potřebné informace z hlediska vyučovacího procesu.
Lekce ilustruje proměny vnímání významu pomníku padlým na pozadí historického vývoje.
Žáci se zabývají otázkou násilí ve válce a posuzují, jaké důvody mohly vést vojáky k účasti na genocidě židovského obyvatelstva.
Lekce pracuje s protikladnými dobovými výklady událostí roku 1956 v Polsku, resp. Maďarsku.
Lekce žáky vede k poznání plastičtějšího obrazu hodnocení války ve Vietnamu pomocí výpovědí jejích různých aktérů.
Lekce si klade za cíl skrze zážitek vlastního vzpomínání reflektovat povahu paměti jako specifického zdroje poznání minulosti.